Anorexic Assertion

“Girl at the window”. Edward Munch. 1894 .Drypoint and roulette (state v/vi) . Rosenwald Collection

The Question for Akan is to produce something special,  something from almost nothing, a little imagination, supported by a fragile momentum of creating,  a minimum of precision and dexterity.

But for that, she needs so much clearsightedness, an exquisite concentration obtained by a lot of starvation, eliminated distraction.

She has to make her life empty of emptyness, of details, of noises, of dysharmony, of hesitation, of doubt.

Akan cannot do that, because she’s only a human being, and won’t be able to hunt all the fear which makes her life.

She has played for so long with anorexic deviant behaviours.

Today, it’s time to confront the present and the death.

There is no way to escape, Akan “is or is not” and the only chance to gain the minimum of charisma will be this dangerous game with Art and survival.

There is no chance to get relief with handcraft work, with clever sewing, knitting, cooking, painting.

The point stays the photography.

How Akan will deal with that and with her anorexia?

With no money, is it possible to create?


“Anorexic Akan in front of her Art”. Copyright Alice Odilon 2010.


With no confidence is it possible to create?

With fear, is it possible to create?


 

“Akan’s tears of fear in front of her assertion”. Copyright alice Odilon. 2010.


Yes it is.

Akan wants to try and to achieve this impossible target.

She will tell about her mediocrity and her common life in this sad country.

The only tool she got, is body,  heart, and imagination.


 

“Emily’s anorexic despair.” Copyright Alice Odilon 2010.


La question pour Akan est de produire quelque chose de spécial, quelque chose  venant de presque rien, un rien d’imagination, appuyé par un fragile élan de création, un minimum de précision et de dextérité.

mais pour cela il faut tant de clarté d’esprit, une concentration atteinte à la force de faire le vide, vider le bruit, les maux; chasser la peur et utiliser sa colère comme une force.

Ce n’est pas tous les jours, possible, il faut pour cela être un champion de l’être, ce que n’est pas Akan.

Akan veut affirmer le trait de son être.

Le dessin de son corps, sa voix, ses yeux, ne vivent que l’instant d’une photographie.

On devra s’en tenir là.

Anorexique ou pas, habile ou imprécise, absente ou clairvoyante, Akan a le devoir de s’écrire, sinon elle meurt d’ennui dans la boue gluante des jours comptés.

Décider, se lancer dans une pratique d’écriture demande un courage de toucher sa profonde médiocrité, ses insuffisances, sa confusion infinie.

La photographie répond plus au doute de Akan de son droit d’exister. Clic, c’est plus vif qu’un solide coup de trait noir sur la toile.

L’inhibition et le doute ont empêché Akan d’acquérir les techniques du trait.

Elle est devenue le signe de ce trait.

Son être entier s’est condensé en un mot: “anorexie”; par défaut de ne pas accéder à la confiance en soi, nécessaire à l’affirmation de soi dans l’action.

Maintenant Akan prend conscience de cet interdit immense qui l’a toujours destinée à être privée de sa dextérité et de l’assurance de ses gestes.

Aujourd’hui ses pas raisonnent avec vivacité encore.

Il reste très peu de temps.


Alice Odilon November 2010.

2 Comments

  1. Laura Tattoo

    Laura Tattoo

    16/11/2010 at 8:50 AM

    wow, alice, wow: that is exactly my assertion! here i am on a couch, no energy, in pain, fear, doubt, sick sick sick and yet… a poem. yes it is possible. yes i am writing my final tome. it is called “malady and despair” and it will be priceless! the art is made in the unmaking, n’est-ce pas? xooxoxoxox

  2. Alice ODILON

    Alice ODILON

    18/11/2010 at 2:57 PM

    Hi Moineau, You don’t have time for doubt! Forget it! Its an inhibition you don’t need, because you have so many. It’s necessary to move on with your inhibitions and use them as weapons. LOL……

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